wtorek, 15 marca 2016

Poradniczek- Jak dodać kursor na bloga

Dzień dobry!
Do widzenia!

Mam nadzieję, że nikt nie wchodził na bloga wczoraj o godzinie 14, bo staczałam zaciekłą walkę z moim wrogiem. Był to kursor- nutella. Nie mogłam zmienić tła i dodać nagłówka, wiec po prostu usunęłam przyczynę tego zamieszania. No niestety, kocham kursorki i często je zmieniam. Może jeszcze ktoś pamięta, że od pierwszego dnia działalności na moim blogu można było zobaczyć wskaźnik-kwiatuszek xd. Właśnie dzisiejszy post jest o dodawaniu kursora.

Ostatnio zmieniłam też wygląd bloga, jeżeli nie możecie "podziwiać" go aktualnie, ponieważ wszedł inny, ależ naturalnie, dodam zdjęcie.
Nie wyszedł mi tak, jak chciałam, żeby wyszedł, ale reszta z tym. Gdybym miała go ocenić w skali 0-10, dałabym 4. Muszę go jeszcze bardzo dopracować, na razie jest tymczasowy. Oczywiście nie umiem robić przeźroczystych nagłówków, niech mnie ktoś nauczy. :'(
Favikonka też jest, chyba jedyna zmiana, która mi się podoba. Reszta jest do kitu. Tymże beznadziejnym nagłówkiem dowiodłam, że nie umiem robić grafik ze swoim udziałem. Robię innym loga, to bez problemu, problem pojawia się wtedy, gdy muszę zrobić coś ze swoim udziałem.
Nie wiem dlaczego tak jest, po prostu trudno mi znaleźć pasujące dwa tła- na nagłówek i na tło. Naprawdę muszę nauczyć się robić przeźroczyste nagłówki, inaczej będzie klopsik.

Bardzo ciekawą funkcją jest też "menu rozwijane", które znalazłam na stronie profilki.pl. Myślę, że chętnie go dodam w niedalekiej przyszłości. Muszę napisać jeszcze kilka postów, bo z osiemnastoma to nie ma zwyczajnie sensu. :p

Dodałam też reklamę. Oto i ona (nie, nie zapłacono mi za jej umieszczenie. Po prostu spodobała mi się rzecz, którą reklamuje.)
Tak jak na zdjęciu, teraz widzę swoje błędy. Napisałam to trochę niepoprawnie i nielogicznie, nie wspominając nawet o przecinku zamiast myślnika po "wrogu". Lel, muszę tą papkę poprawić, bo robi mi się niedobrze. ;-;
Wiem, że większość z was doskonale umie dodać kursor na swojego bloga, ale na tym świecie istnieją osoby, które niedawno stworzyły bloga i nie mają jeszcze doświadczenia. Widząc te wszystkie kody HTML, łapią się za głowę i pytają: "Co ja mam z tym syfem zrobić?!".
Właśnie dla takich ludzi piszę tą notkę. Mam nadzieję, że chociaż trochę Wam pomoże. :)

1. Zaczynamy od wyboru strony, z której pobierzemy nasz dodatek na bloga. Możliwości jest wiele. Wystarczy wpisać w google "kursor na bloga" i wyświetli nam się naprawdę dużo stronek. Każdy preferuje coś innego, ale ja nie polecam pobierać kursorów tego typu, ponieważ może i są bardzo ładne, ale bardzo niewygodne w obsłudze.
Moimi faworytami są strzałeczki z tej stronki^^.
2. Teraz wybieramy kursor, który nam się najbardziej podoba i klikamy na niego.
Wybrałam śliczny różowy kursorek, który jest aktualnie na blogu.

3. Teraz kopiujemy tekst z okienka zaznaczonego czerwoną ramką. Kod kopiujemy klikając równocześnie dwoma klawiszami myszki na zdanie, które chcemy skopiować.

4. Wchodzimy na bloga (musimy być zalogowani!) i szukamy napisu "projekt", który powinien znajdować się po prawej stronie górnego paska.

5. Wchodzimy w "Układ" i wybieramy dowolne pole. Miejsce nie ma tutaj znaczenia. Żeby dodać kursor trzeba kliknąć niebieski napis "dodaj gadżet".
6. Powinno wyświetlić się następujące okienko. Po zjechaniu trochę w dół, możemy ujrzeć opcję  "HTLM/JavaScript". Wybieramy ją poprzez kliknięcie na zaznaczony na czerwono biały plusik.
7. Skopiowany wcześniej tekst wklejamy do okienka "treść" (Prawy przycisk myszy, opcja "wklej"), a tytuł zostawiamy pusty.
Kod musi być trochę długi i wyglądać podobnie do tego:
8. Ostatnim, co musimy zrobić jest kliknięcie "zapisz".

Nie udało mi się zrobić zdjęcia kursora, bo za każdym razem, gdy robię zrzut ekranu, znika, więc nie pokażę Wam efektu. Możecie go zobaczyć TERAZ. Po prostu porusz myszką i popatrz na kursor...

Mam nadzieję, że pomogłam.
PS. Robię loga. :))

Do widzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może coś napiszesz?